De Rijksoverheid werkt aan een rechtvaardige, ondernemende en duurzame samenleving. In onze democratische rechtsstaat is het belangrijk dat mensen en maatschappelijke organisaties zich in vrijheid en veiligheid kunnen ontplooien. Dat doet zij met hart voor de publieke zaak, integer en met kennis van zaken.
Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Uren per week
36 uur
Maandsalaris
€3.016 - €3.879 (bruto)
Salarisniveau
Schaal 7
Niveau
MBO
Vakgebied
Opslag / vervoer / logistiek
Locatie Hoogeveen is een van de productielocaties van Domeinen Roerende Zaken. Wij zijn verantwoordelijk voor het ontvangen, opslaan en verwerken van allerhande in beslag genomen roerende goederen waaronder voer- en vaartuigen. Het bepalen van de waarde is één van onze belangrijkste taken.
Jij, als taxateur, beoordeelt de binnengebrachte goederen op echtheid, hun uiterlijke staat en bepaalt de waarde op basis van de geldende richtlijnen van de Domeinen Roerende Zaken. Indien nodig vraag je bij derden relevante gegevens op. Jij waardeert op basis van de onderzochte en vastgelegde gegevens en door te vergelijken met andere objecten.
We zijn op zoek naar een taxateur of iemand die zich wil ontwikkelen tot taxateur. Je focus ligt in eerste aanleg op luxe desingerproducten zoals tassen, kleding en accessoires. Jij combineert jouw kennis van de markt met een scherp oog voor kwaliteit, trends en authenticiteit. Daarnaast ben je bereidt je verder te ontwikkelen op het gebied van taxeren en ga je je verdiepen in het taxeren van andere goederen waaronder voertuigen.
Je kunt jouw taxatie schriftelijk onderbouwen richting de organisatie en (eventuele) externe partijen. Ook zorg je voor de verslaglegging van de uitgevoerde taxaties. Je vindt het leuk om ontwikkelingen op het gebied van waarde van goederen te volgen. Hierdoor kun je de markt goed doorgronden en scherpe analyses maken.
Op de locatie in Hoogeveen werk je in een klein team. Samenwerken met je collega’s vind je belangrijk. Dit uit zich in duidelijke communicatie van jezelf naar de collega’s en het ontvangen van tips naar jou toe. Grotendeels voer je je werkzaamheden zelfstandig uit.
Lyanca Feenstra, teamleider, over de functie: ‘Als taxateur ben jij een belangrijk onderdeel van de organisatie. Je bent secuur, zorgvuldig en analytisch, want jij bent verantwoordelijk voor de waardebepaling van allerlei voorwerpen en voertuigen. Daardoor is geen dag hetzelfde en is je werkweek afwisselend. Het team van taxateurs bestaat uit 3 collega’s waar jij mee samenwerkt en de werkzaamheden afwisselt’.
Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Uren per week
36 uur
Maandsalaris
€3.016 - €3.879 (bruto)
Salarisniveau
Schaal 7
Niveau
MBO
Vakgebied
Administratief / secretarieel
Als medewerker KCC zorg je voor de regie over de klantprocessen en geef je administratieve opvolging aan de uitvoering daarvan. Dit doe je door middel van centrale administratieve verwerking van aanmeldingen, het opstellen en regisseren van de planning van opdrachtenstroom en regie voeren op het logistieke proces binnen DRZ. Dit doe je samen met je team en aan de hand van de vastgelegde procesbeschrijvingen en werkinstructies. De administratie van de goederenstroom is correct, verzorgd, actueel en inzichtelijk. Je draagt bij aan een vlot logistiek proces en correct voorraadbeheer, onder andere door het maken van controlerapportages en daarop te acteren. Ook schakel je met andere teams binnen DRZ, zoals bijvoorbeeld de taxatie en logistieke teams binnen de afdeling Productie, en de juridische en financiële teams.
Naast de administratieve werkzaamheden ben je als medewerker KCC het centrale aanspreekpunt voor DRZ. Je staat ketenpartners, collega’s en burgers te woord en onderzoekt de vraag van de gesprekspartner. Je geeft antwoord in de vorm van juiste informatie terug of draagt het over naar de verantwoordelijke persoon in het proces. Samen met je collega’s ben je verantwoordelijk voor het monitoren van de voortgang van het proces, houdt de betrokken partijen hiervan op de hoogte en rappelleert waar dit nodig is.
Je denkt actief mee en brengt advies uit over het optimaliseren van processen en systemen. Je initieert verbetervoorstellen en handelt proactief, daarbij denk je mee met de interne organisatie en wensen vanuit de klant. Ook pas je als medewerker KCC de klant- en leverancierscontracten toe en hebt oog voor rechtmatigheid.
Dit zeggen collega’s:
Afwisselende baan, veel verschillende administratieve taken; van inplannen transport tot aan voorbereiden online verkoop. Contact met politie, contactpersonen van andere ministeries en collega's op de verschillende locaties.
Mirjam, Cluster overige Voertuigen
Als KCC-medewerker werk je dagelijks, samen met jouw collega’s, aan verschillende dossiers met de meest uiteenlopende onderwerpen. Je schakelt voortdurend tussen de werkzaamheden en de verschillende partners, geen dag is hetzelfde!
Cluster Overige Goederen
Medewerker KCC is een uitdagende functie omdat jij optreedt als procesdeskundige en hierbij overzicht hebt over de gehele keten van processen binnen het cluster, waarbij je effectief regie voert binnen deze keten.
Laura, teamleider KCC
Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Uren per week
36 uur
Maandsalaris
€2.770 - €3.404 (bruto)
Salarisniveau
Schaal 5
Niveau
Vmbo / mavo / lbo
Vakgebied
Opslag / vervoer / logistiek
- Werk jij graag met auto's, boten, motoren en andere voer- en vaartuigen? Dan is deze vacature mogelijk interessant voor je!
’Elke dag werken wij in Soesterberg (straks Dronten) met de meest uiteenlopende voertuigen. Denk aan de mooiste auto’s, boten, motoren en scooters. Lijkt het jou leuk om aan de slag te gaan met het ontvangen en verwerken van deze voertuigen in een gezellig team? Dan is dit de vacature voor jou. Naast werken wordt er in de pauzes fanatiek gespeeld aan de tafelvoetbal tafel en is er regelmatig een uitje of een barbecue. Als dit je aanspreekt, hoop ik je binnenkort te spreken!’’ Bertjan Middel, Teamleider Soesterberg.
Als logistiek medewerker bij DRZ ben je dagelijks werkzaam in een bijzondere omgeving. Dagelijks worden er in beslag genomen voer- en vaartuigen aan- en afgevoerd. Samen met een team van taxateurs en jouw logistieke collega's zorg je voor de verwerking van deze voer- en vaartuigen.
Je werkzaamheden vinden het gehele jaar door zowel binnen als buiten plaats. Buiten maak je veel gebruik van heftrucks. Je bent bezig met het ontvangen, verplaatsen, reinigen en afvoeren van voertuigen. Regelmatig worden er voorraad controles uitgevoerd. Dagelijks zorg je ervoor dat de voertuigen op de juiste wijze opgeslagen worden, om te zorgen dat ze in dezelfde conditie blijven verkeren zoals ze zijn aangeleverd. Wij vinden het belangrijk dat je hierin secuur en verantwoordelijk werkt.
Binnen ben je onder andere bezig met administratieve werkzaamheden achter de computer. Ook vinden een deel van je werkzaamheden plaats achter de balie. Je ontvangt hier onze leveranciers, klanten en andere bezoekers. Je controleert de afspraken, verwerkt eventuele administratie en verwijst ze daarna door naar je collega's.
Het ontvangen en uitgeven van goederen kent maandelijks piekmomenten. Drukte brengt jou niet van de wijs en je weet ook tijdens hectische momenten de juiste prioriteiten te stellen en je hoofd koel te houden. Als logistiek medewerker heb je een veelzijdige functie met verschillende taken. Van de heftruck tot de balie, jij voelt je overal thuis.
In verband met de toekomstige verhuizing eind 2026 / begin 2027 (naar Dronten) zoeken we bij voorkeur sollicitanten uit die regio. Het werk zal tot aan de verhuizing plaatsvinden in Soesterberg.
Staat jouw toekomstige functie er nu niet tussen, maar zie je wel een toekomst bij DRZ? Maak dan een vacaturealert via Werken voor Nederland aan. Zo ben je altijd op de hoogte van de nieuwste vacatures binnen jouw vakgebied.
Domeinen Roerende Zaken als organisatie
DRZ levert logistieke diensten aan andere organisaties binnen de Rijksoverheid door overtollige roerende goederen van rijksdiensten en in beslag genomen roerende goederen op een duurzame, marktconforme en efficiënte wijze te verwerken.
In ons dagelijks werk ondersteunen wij het Openbaar Ministerie, de Nationale Politie en opsporingsdiensten zoals de FIOD door het bewaren, vernietigen, verkopen en teruggegeven van in beslag genomen goederen. Wij ondersteunen daarnaast de Belastingdienst en het CJIB bij het verwerken van in beslag genomen voertuigen, de Nationale Politie bij de ontmanteling van illegale hennepkwekerijen en de FIOD bij de ontruiming van illegale sigarettenfabrieken. Bij verwerken van overtollige goederen van rijksdiensten dragen wij zorg voor hergebruik, refurbishing of het terugwinnen van grondstoffen.
Zo ondersteunt DRZ het “werken aan een veilig en rechtvaardig Nederland” en draagt zij bij aan de duurzaamheidsdoelstellingen van het Kabinet.
Kom je werken bij DRZ? Dan kom je terecht in een kleine, dynamische organisatie van 140 medewerkers waar veel ruimte is voor eigen initiatief en zelfstandigheid. Wij zijn klein en wendbaar en staan in direct contact met de maatschappij. Dat maakt het werken bij ons boeiend en uitdagend. Bij ons kun je leren en jezelf verder ontwikkelen. Als uitvoerende dienst zijn wij onderdeel van een groter geheel, namelijk het Ministerie van Financiën en breder: de Rijksoverheid. Je komt bij ons werken als rijksambtenaar binnen de Rijksoverheid. Dat betekent dat je een belangrijke bijdrage levert aan ons Nederland. De Rijksoverheid is een inclusieve werkgever waar volop ontplooiings- en ontwikkelingsmogelijkheden zijn.
Wat verwachten wij van jou?
Wij kijken verder dan alleen naar jouw opleiding en werkervaring. Jouw kennis is uiteraard welkom en voor sommige functies een voorwaarde. Voor ons is het ook belangrijk dat je bij onze organisatie past en jij je thuis voelt. Jij bent klantgericht en bewust van jouw omgeving door jouw rol als ambtenaar serieus te nemen. Bovendien ben je integer en heb je passie voor onze taak én de taak van de Rijksoverheid. Je zoekt graag de samenwerking met collega’s; zowel intern als met de Rijksdiensten waar wij mee samenwerken. Tenslotte heb je een natuurlijke drive om een rol met impact te vervullen voor Nederland en daarom wil je voortdurend investeren in jouw persoonlijke ontwikkeling.
Ben je nieuwsgierig wat medewerkers binnen DRZ zoal doen? Drie collega's laten hieronder zien wat zij op een werkdag doen als medewerker klant contact centrum, medewerker taxatie en medewerker logistiek.
Een werkdag van....
Ben je nieuwsgierig wat medewerkers binnen DRZ zoal doen? Drie collega's laten hieronder zien wat zij op een werkdag doen als medewerker klant contact centrum, medewerker taxatie en medewerker logistiek.